Sunday, September 11, 2011

Dilema Penjual Cendol

Assalamualaikum.....
Para-para pembaca sekalian.
Ari ni aku nak kongsi satu kisah
aku nak start menstory memory dah ni

Sehari yang lepas
aku ngan geng-geng aku g jalan-jalan kat KL
nak jadikan cerita lah
tujuan utama nak g KL ni
aku: Makan MCD
Zetty: Makan MCD
Kak su: Beli Tudung
Suzila: Just suka-suka


Setibanya kamiorang dari TBS
naik LRT ke Masjid Jamek,
terus makan MCD
atas permintaan aku dan zetty


~me~
::Puas giler makan double cheese burger::
hehehe..lain kali aku nak g lagi
::Tengok bajet::


Zetty
::Muka senang hati makan GCB burger::
'rangkak' dalam bahasa sarawak (kuat makan)
::jangan membazir::


Kak su / Suhaida
::rasa nak lagilah double cheese burger tadi::
refill...refill...refill..
::nak tapow ler tu::


Suzila
::kekenyangan setelah makan double GCB burger::
hehe....order yg besar punyer
::kalo x abis bagi kat aku ye, hehehe::

ok..ok..ok..
sesi makan MCD dah abis,
jom kita g beli tudung
kat area masjid jamek
tapi i'm so sorry coz no picture lah

tapi aku leh storykan
kira-kira dekat nak sejam lebih
dok pilih tudung
nak dijadikan cerita
entah kenapa banyak kedai yang tutup masa tu
nak cari tudung labuh pun susah
adoi...so, pilih yg tudung biasa jelah
alah, tudung yang fesyen manik-manik kat tepi tu lah
Kak su beli dalam 5 helai tudung
dia beli sebab kawan dia yang suruh

Dah abis beli tudung..
kamiorang ke SOGO
Tiba-tiba aku betul-betul nak minum cendol gula melaka
Zetty suggest beli kat depan SOGO je..
ok..aku follow je,
dan kak su & Suzila follow dari belakang
aku memang dah x sabar nak minum cendol 2
betul-betul teringin..
bayangkan rasa mengidam cendol dari bulan puasa dulu
susah aku nak gambarkan perasaan nak minum cendol
germa tol-tol nak minum

Dalam on the way kami jalan
dari masjid jamek ke sogo
agak-agak dalam berapa minit je

Aku jalan dengan Zetty
Kak su jalan dengan Suzila

Oleh sebab aku & Zetty nak sangat minum
so, kami berdua jalan laju sikit lah
mereka berdua pulak follow dari belakang (agak lambat sedikit)

Dengan semangatnya kami berdua
dah sampai ke destinasi

Zetty: Ha..ni dia cendol
Aku: Waw..nyum..sedapnye..
Zetty: ha..orderlah..
Aku: Bang...cendol 1..

pas aku cakap 2..
terus aku tengok muka abang yg jual cendol 2
alamak, aku tertengok cecair warna ijau kt hidung dia
alamak...aku dah cakap tapi xkan nak cancel pulak
kesian plak kat dia

Zetty x perasan lagi
time Zetty nak bagi duit, baru dia terlihat
alamak..!!!

Kak Su: Berapa 1 cendol?
Aku: Rm2 je (dengan muka yg seolah-olah "ntah")
Susah aku nak bagitau perasaan / reaksi muka aku masa 2..
Muka Zetty pun dah pelik semacam

Kak Su: Nak tambah 1 lagi cendol.
Abang cendol: 1 lagi ek? (dengan muka senyuman misteri)
Kak Su: oh...xpe..xpe..xjadi lah

Sebenarnye kak su dah tau apa yang aku & Zetty tengok
Mahu x mahu, aku & Zetty terpaksa jugak beli lah
Entah kenapa aku rasa orang kat sekeliling dah tau
Tapi sengaja x bagitau..
Alamak...
aku rasa aku di perhatikan..
pas aku & Zetty amik cendol 2.
huh..!!
terus berlari masok dalam SOGO
cari tong sampah
Aku time tu rasa malu rasa diprhatikan rasa bersalah pun ada
terus aku jiwa kacau

Last-last diorang ajak g makan
kat food court tingkat atas sekali kat SOGO

Tapi sebelum 2
nak menggedik sekejap..


::Muka yang penuh perasaan / makna::
terutama aku & Zetty
Kak su sempoi je..
::wwwwaaaarrrggghhh....xnak makan cendol lagi dah::


::Suzila ni x tau cerita::
dia ni x tau pun pasal cerita kami
::Bukan saksi kejadian::
(x involve langsung)


Aku & Zetty
::Dilema Cendol::
Aaarrrggghhhh....!!!! tensyen...!!
wweeekkk....
Tak nak makan cendol lagi
uuuwwwwaaa....xnak makan lagi cendol

Even aku dah sampai kat food court
betol-betol aku x de selera makan langsung masa 2

aku masih terfikir lah
kenapa penjual 2 x sedar langsung hingus dia 2 kuar ek?
adoi...nak saje aku bagi tisu kat dia
hhhmmm....benda dah lepas

Dah abis lepak-lepak temankan diorang makan,
kamiorang pun balik lah ke TBS
terus makan KFC (lapar beb)


::Muka masih dilema cendol::
x boleh lupa beb..


::entah...aku x paham::
aku x nak makan cendol lagi dah
::please help me::


::last-last makan KFC::


::Ayam kt TBS besar-besar::
Aik?? selera nampak??


::Ingatanku masih kepada penjual cendol tadi::
Aku susah nak bagitau perasaan aku
::aku trauma kalo jumpa cendol::

HHmmmm....
susah nak gambarkan macam mana...
apa-apa pun..
aku x berniat nak mengaibkan sape2
aku ikhlas nak beli sebab aku niat nak beli
bukan niat nak kecik kan ati sape2..
hhmmm....

Moral
::Tengok penjual dahulu then baru beli::

Ape-ape pun aku nak mintak maaf
dengan sesiapa yang terasa jika membaca blog aku
tolong bantu aku supaya aku boleh makan cendol lagi
Renung-renungkan
dan selamat beramal
Assalamualaikum..










2 comments: