Sunday, February 24, 2013

Click Click at 'Broga Hill'

Assalamualaikum
Para-para pembaca para-para blogger para-para sakura para pramugari pramugara sekalian
(ayat menunjukkan seseorang itu tengah berkhayal lebih)

Sempena kempen click click nature photoshoot kat my U last yesterday, i mean 23/02/2013 semalam lar..
Nak tau tempatnye? ok, tengok detail kat bawah ni..

Time: 5am-11am
Venue: Broga Hill, Semenyih
Theme: Nature Photoshoot
Team: AMU photography & Videography club

Tapi objektif utama aku ni, aku nak syer lah sikit pasal peristiwa peristiwa yang berlaku sepanjang kami naik dan turun bukit ni. Yelah dah 1.7km kot tinggi dia. (boleh tahan gak lah) Curam giler tinggi dia.
Kami start naik lebih kurang pukul 5.30pagi then sampai kat puncak lebih kurang pukul 6.15 pagi. Ade jugak yang bersemangat waja daki bukit ni diorang boleh sampai cepat krang 30 minit. Tapi kepada yang dok semput semput kari krem ape semua diorang amik masa dalam lebih 1 jam agak agak dalm dekat nak ke 2 jam gak lah.(tengok badan gak lah beb!)
Saje nak gtau yang aku amik masa 45 minit je. so medium lah!


 6.45 pagi


7.00 pagi

7.10 pagi


Aku pun dah tak ingat pukul berapa


Dah boleh nampak kan sunset sebalik gunung belakang nun

Shooting tetap diteruskan
Buat muka lah sikit kan...
(Scene 1)

ha...tu dia Subhanallah.. cantiknya...
scene ni yang paling mahal

Ramai yang tunggu saat ini.


Menyaksikan matahari terbit
spoil tol tuala biru kat beg aku tu..


Meng'oppa' Broga hill


Shooting tarik tudung
(scene 2)


1


2

3

4


5

6

7

Aku nak teruskan naik lebih tinggi lagi
Walaupun di tepi-tepi ni ade orang yang tengah berehat sebab tak sanggup nak teruskan



Jom!


suke suki je nak tangkap gambar


memang banyak lalang kat sini


untuk pergi ke puncak yang kedua mesti menglepasi banyak lalang di kiri dan kanan


 Dan lalang lagi


Yea!! dah sampai ke puncak yang ke dua


Kat belakang tu adalah puncak yang pertama


menerokai lalang yang ada
next: journey nak pergi ke puncak yang ketiga


Ni aku nak kenalkan bertudung purple Sabahan ni.
dari kiri: Siti Jubidah, aku & Nurainum 


Perjalanan ke Puncak yang ketiga
Alahai kesian batu besar tu...
Suka suki je orang conteng


Usaha mereka nak naik puncak ketiga tetap di teruskan
Siti Jubidah dan Zetty Sufinas


Shooting ini tetap juga diteruskan
(scene 3)


Tolong menolong iu perlu
Thanks friends..


Aku, Zetty, Nurainum & Siti Jubidah
Muka lega sampai puncak ketiga


Inilah perjalan nak ke puncak keempat. (paling tinggi)
Siap naik main tarik tali pulak..


Yang penting aku dah tawan Broga Hill ni..


skrip dalam hati : 'adoi, cam ner lah aku nak turun balik ni?'


sempoi je time nak turun bergambar pulak kat batu besar ni


Gedik kan, asyik gambar aku je.


dah turun kat puncak yang pertama..
ter'click' pulak president photography club
Suhaida @ Kak Eda


 Sign board itu penting



Dan sign board itu juga membuat orang lain ingin bergambar bersama


kami
muka puasnya naik broga hill


Nature Photoshoot team!!!


Last sekali, masa yang ditunggu tunggu.. hehehehe..
lompatlah setinggi tingginya...
heeeeyyyaaaahhh!!!!!!


Masa sebelum naik ke bukit ni, kene ada niat yang elok tau...
Sambil sambil tu jangan lupa selawat zikir doa ape semua... kepada yang naik bukit ni sebelum subuh, kalo boleh kalau dah sampai ke destinasi pastikan anda solatlah di sini.... (pengalaman solat atas bukit)
Yang penting niat kene betul....
Anyway, thanks kepada sesiapa yang terbaca terlihat tersinggah tertengok blog ni.
Nanti aku update lagi ya dengan cerita yang lebih menarik..
Jumpa lagi di next entry.
Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment